Technics je zpět v hifi: nové produkty koncem roku

Technics je zpět v hifi: nové produkty koncem roku
, , aktualita
Panasonic se rozhodl vzkřísit svou léta mrtvou značku Technics, která před lety představovala to nejlepší, co byl schopen Panasonic respektive Matsushita Electric nabídnout. Dnes se téměř zapomenutý Technics vrací zpět.
reklama
Panasonic ohlásil vzkříšení značky Technics, která je pro pamětníky polistopadového nástupu audio techniky v našich končinách něco jako legenda. Značka Technics ve své době představovala luxusní odnož elektroniky Panasonic, resp. druhou značku japonského giganta spotřební elektroniky Matsushita Electric. Návrat ohlásila ředitelka projektu Michiko Ogawa, která je bývalou inženýrkou Matsushita Electric, resp. značky Technics a mimo jiné také respektovanou jazzovou pianistkou (tedy alespoň v Japonsku). Snad to v tomto případě nebude pouze reklama, kdy jsou využívány slavné osobnosti oboru k propagaci. Vklad profesionálního hudebníka do vývoje audio komponent může být jistě přínosný.





Oficiální oznámení se uskutečnilo při příležitosti 2014 IFA Consumer Electronics Unlimited v Berlíně. Po 6 letech budou první výrobky Technics uvedeny první v Evropě a následně v roce 2015 také v USA a na dalších světových trzích. Tento krok je zdánlivě překvapivý, ale uvědomme si, že značka jako taková je v povědomí spíše právě v Evropě, kde v 90. letech slavila poměrně velké prodejní úspěchy. Jistě si mnoho z nás vzpomene na krásné přístroje, které pod touto značkou vznikaly. Jmenujme např. opravdu dělený zesilovač SU-A909 (viz. obrázek níže).





Společnost podle Michiko Ogawy přichází s koncepcí „Technics Definitive Sound“, která je postavena na letitém know-how společnosti a základem jsou 3 oblasti. První z nich „Accurate Digital Technology“, jež představuje řešení v oblasti přenosu digitálního signálu (zřejmě nějaký druh procesování digitálního signálu, ale kde a jak k němu dochází, není jasné). Dalšími oblastmi, na kterých Technics chce stavět, je „Noiseless Signal Technology“ a „Emotive Acoustic Technology“. Vysvětlení zde ani raději nebudeme rozvádět, protože je zcela poplatné době, kdy firmy za marketingovými texty (které nemá smysl překládat) skrývají v podstatě veškerý popis funkčnosti.



Technics SE-R1

Michiko Ogawa nicméně slibuje, že výsledný zvuk bude velmi muzikální a vtahující, čímž se zaklínají všechny současné společnosti, ale málokterá toho dosáhne jinak než na úkor velmi výrazného zkreslení svých přístrojů. Pojďme ale nyní od marketingových prohlášení směrem ke konkrétním přístrojům, které má Technics v plánu uvést koncem tohoto roku na trh. Značka bude mít do počátku 2 varianty, resp. produktové řady, a to referenční řadu R1 a prémiovou resp. mainstreamovou řadu C700.



Technics ST-C700

Referenční řada R1 se skládá ze 3 komponentů, které zahrnují koncový zesilovač SE-R1, síťový přehrávač a předzesilovač SU-R1 a reproduktory SB-R1. Je velmi zajímavé, že Technics u své referenční řady vsadil na streamer audia a zcela vypustil CD/SACD přehrávač, zatímco u mainstreamové řady jej do produktové řady vsadil. Proslýchá se, že referenční řada Technics R1 by mohla být cenově někde na úrovni nejvyšší řady Yamaha S3000, ale tyto informace je nutné brát do oficiálního uvedení s velkou rezervou.



Technics SU-R1

Mainstreamová řada C700 sestává ze 4 komponent, které jsou převážně založeny na tom, co vidíme u referenční řady R1, ale samozřejmě byly některé zjednodušeny a upravena součástková základna. Integrovaný zesilovač SU-700 představuje srdce prémiové řady a jako zdroje jej doplňují síťový přehrávač ST-C700 a CD přehrávač SL-C700. Poslední do party jsou v tomto případě kompaktní reproduktory SB-C700. Cenově se velmi pravděpodobně tyto produkty budou pohybovat na úrovni Yamaha S2100, ale opět se jedná o nepotvrzenou informaci založenou na „šuškandě“ japonských médií.

Zdroj: Technics
Nejnovější články
Aurender N100: nejdostupnější renderer od korejské jedničky Aurender N100: nejdostupnější renderer od korejské jedničky
Aurender je v současné době jedním z nejlepších, ne-li vůbec nejlepším výrobcem rendererů, které slouží coby digitální transporty pro externí D/A převodníky. Dnes se podíváme na nejnovější přírůstek v podobě modelu N100.
30.6.2016, recenze, Petr Štefek2 komentáře
McIntosh MB50: malý streamer ze zámoří McIntosh MB50: malý streamer ze zámoří
McIntosh uvedl při příležitosti CES 2016 několik novinek a jednou z nich je také malý hudební streamer, který by měl doplnit mini systém MXA70 nebo sluchátkový zesilovač MHA100. Ve velmi těžké konkurenci to ovšem bude mít opravdu těžké.
17.6.2016, aktualita, Petr Štefek
ASTELL & KERN AK300: přehrávač s nahráváním v DSD a PCM ASTELL & KERN AK300: přehrávač s nahráváním v DSD a PCM
ASTELL & KERN uvedl zbrusu nový přehrávač řady 300. Novinku neochudil, a tak má zhruba stejné možnosti jako dražší souputníci. Překvapením je přenosný rekordér zvuku ve formě dokovací stanice pod označením AK Recorder.
7.6.2016, aktualita, Petr Štefek
Auralic Altair: streamer a DAC v jednom Auralic Altair: streamer a DAC v jednom
Auralic vydává poslední dobou jednu zajímavou novinku za druhou a nutno dodat, že všechny jsou opravdu povedenými produkty. Zbrusu nový streamer Auralic Altair by neměl být žádnou výjimkou.
3.6.2016, aktualita, Petr Štefek2 komentáře
Dynaudio Contour S3.4 LE: poslední Dán Dynaudio Contour S3.4 LE: poslední Dán
Dynaudio pomalu, ale jistě uzavírá éru současné řady Contour S a při té příležitosti minulý rok vypustila do světa jako rozloučení velmi povedenou limitovanou edici modelů Contour S1.4 a Contour S3.4.
31.5.2016, recenze, Petr Štefek