www.svetaudia.cz
>
>

Co zabíjí klasickou hudbu?

Co zabíjí klasickou hudbu?
, , aktualita
Podíváme se na zajímavý souhrn věcí a lidí, kteří měli za staletí zapříčinit zánik klasického hudby. Vše je nutné brát s rezervou, ale je to přímá ukázka toho, jak se v čase mění vnímání hudby samotné. Koho by napadlo, že Beethoven byl jednou také na pranýři.
reklama
Velmi zajímavý článek vznikl na stránkách properdiscord.com, který popisuje, jak se mění vnímání hudby jako takové během staletí. Celou analýzu je nutné brát s rezervou, ale leccos prozrazuje o změnách v prioritách a celkovém vnímání klasické hudby a hudby jako takové obecně. Klasická hudba podle zlých jazyků nemá příliš šancí přežít další století, ale možná tu podobné teorie byly mnohokrát předtím a klasika si přeci jen své místo na slunci zachová i nadále. A díky bohu za to.

Za hlavní viníky byly v průběhu času označování i takoví velikáni klasického hudby (z dnešního pohledu) jako Beethoven nebo Debussy. Historie, resp. její účastníci, měli značné výhrady i k forte pianu nebo samotnému gramofonu, jež dnes oslavujeme jako poslední výspu toho správného poslechu hudby. Celý přehled určitě stojí za přečtení, byť je celý veden samozřejmě v angličtině (přes odkaz na zdroj).





Z dnešního pohledu se zdá, že krizí prochází celý hudební průmysl, který stále dokola opakuje stejné chyby. V době internetu a snadného sdílení musí hudební vydavatelství nabízet skutečnou kvalitu, a to jak po stránce obsahové, tak i po stránce kvality záznamu. Není dnes výjimkou, že dobře nahraná alba jsou zcela zdevastována špatným masteringem, který záměrně omezí dynamický rozsah záznamu (k tomu tématu se vztahuje loudness war), který pak ve výsledku zní obstojně na obyčejném přehrávači nebo v autě a na drahé audio aparatuře je téměř neposlouchatelný a plochý.

Vyhovět hlavně mainstreamu je heslem dnešní doby, ale doufejme, že se situace bude postupně zlepšovat, jinak nám budou všechny ty streamery nebo převodníky podporující hi-res audio (PCM/DSD) tak jedině pro vlastní dobrý pocit a úzkou skupinu povedených nahrávek.

Zdroj: Properdiscord.com
Nejnovější články
Aurender N100: nejdostupnější renderer od korejské jedničky Aurender N100: nejdostupnější renderer od korejské jedničky
Aurender je v současné době jedním z nejlepších, ne-li vůbec nejlepším výrobcem rendererů, které slouží coby digitální transporty pro externí D/A převodníky. Dnes se podíváme na nejnovější přírůstek v podobě modelu N100.
30.6.2016, recenze, Petr Štefek2 komentáře
McIntosh MB50: malý streamer ze zámoří McIntosh MB50: malý streamer ze zámoří
McIntosh uvedl při příležitosti CES 2016 několik novinek a jednou z nich je také malý hudební streamer, který by měl doplnit mini systém MXA70 nebo sluchátkový zesilovač MHA100. Ve velmi těžké konkurenci to ovšem bude mít opravdu těžké.
17.6.2016, aktualita, Petr Štefek
ASTELL & KERN AK300: přehrávač s nahráváním v DSD a PCM ASTELL & KERN AK300: přehrávač s nahráváním v DSD a PCM
ASTELL & KERN uvedl zbrusu nový přehrávač řady 300. Novinku neochudil, a tak má zhruba stejné možnosti jako dražší souputníci. Překvapením je přenosný rekordér zvuku ve formě dokovací stanice pod označením AK Recorder.
7.6.2016, aktualita, Petr Štefek
Auralic Altair: streamer a DAC v jednom Auralic Altair: streamer a DAC v jednom
Auralic vydává poslední dobou jednu zajímavou novinku za druhou a nutno dodat, že všechny jsou opravdu povedenými produkty. Zbrusu nový streamer Auralic Altair by neměl být žádnou výjimkou.
3.6.2016, aktualita, Petr Štefek2 komentáře
Dynaudio Contour S3.4 LE: poslední Dán Dynaudio Contour S3.4 LE: poslední Dán
Dynaudio pomalu, ale jistě uzavírá éru současné řady Contour S a při té příležitosti minulý rok vypustila do světa jako rozloučení velmi povedenou limitovanou edici modelů Contour S1.4 a Contour S3.4.
31.5.2016, recenze, Petr Štefek