Apple Music ohlásilo 11 miliónů uživatelů
29.8.2015, Petr Štefek, aktualita
Apple ohlásil u své služby Apple Music 11 miliónů aktivních uživatelů za 3 měsíce provozu, což vypadá na první pohled skvěle, ale jako obvykle se zatím skrývá jeden háček, na který je potřeba upozornit.
Apple Music jede plnou parou vpřed a ohlásilo 11 aktivních uživatelů od svého spuštění v červnu tohoto roku. Mnoho z těchto uživatelů jsou stále ve stádiu „trial“ verze, takže není tak úplně možné odvodit počet skutečně platících zákazníků, ale i tak se to dá označit za velký úspěch. Apple Music ale není ve své zásadě nijak převratnou službou a v podstatě profituje spíše na uživatelích hardwaru Applu, kteří často preferují aplikace z dílen Applu oproti aplikacím třetích stran.
Viceprezident internetového softwaru a služeb společnosti Apple, Eddy Cue, je podle svých slov velmi překvapen úspěchem služby Apple Music se zhruba 2 miliony platícími uživateli a očekává další růst. Je pravděpodobné, že Apple Music se stane stálicí na scéně streamovacích hudebních služeb, ale k tomu, aby dohnali konkurenci v podobě Spotify, TIDAL, Quobuz či Pandora, budou potřebovat ještě něco navíc.
Ne zcela reprezentativní srovnání uvádí, že službě TIDAL se povedlo v prvním měsíci provozu dosáhnout na 800 000 platících uživatelů. V případě Spotify tento počet neznáme, ale platí, že Spotify má v současnosti 20 miliónů platících uživatelů. Apple Music tedy zdaleka ještě podobné popularity nedosahuje a obávám se, že ani hned nedosáhne, neboť organizace hudby a vůbec uživatelské prostředí Apple Music má ještě co dohánět.
Hlavní vydavatelství jsou ke službám Apple také rezervované, neboť většina uživatelů využívá Apple Music jen proto, že jim bylo nabídnuto zdarma a nikdo netuší, jak bude vypadat rentabilita služby v momentě, kdy největší zájem opadne a uživatelé budou nuceni platit zhruba 250 korun za měsíc za využívání této služby. 3 měsíce volného užívání Apple Music budou končit 30. září 2015 a pak se začne lámat chleba. Osobně neprorokuji Apple Music nějaký výrazný úspěch, protože řada uživatelů (podle ohlasu na internetu) službu vyzkoušela a s díky se navrátila k zavedeným a časem již notně vypilovaných konkurenčním službám.
Zdroj: Monoandstereo.com
Viceprezident internetového softwaru a služeb společnosti Apple, Eddy Cue, je podle svých slov velmi překvapen úspěchem služby Apple Music se zhruba 2 miliony platícími uživateli a očekává další růst. Je pravděpodobné, že Apple Music se stane stálicí na scéně streamovacích hudebních služeb, ale k tomu, aby dohnali konkurenci v podobě Spotify, TIDAL, Quobuz či Pandora, budou potřebovat ještě něco navíc.
Ne zcela reprezentativní srovnání uvádí, že službě TIDAL se povedlo v prvním měsíci provozu dosáhnout na 800 000 platících uživatelů. V případě Spotify tento počet neznáme, ale platí, že Spotify má v současnosti 20 miliónů platících uživatelů. Apple Music tedy zdaleka ještě podobné popularity nedosahuje a obávám se, že ani hned nedosáhne, neboť organizace hudby a vůbec uživatelské prostředí Apple Music má ještě co dohánět.
Hlavní vydavatelství jsou ke službám Apple také rezervované, neboť většina uživatelů využívá Apple Music jen proto, že jim bylo nabídnuto zdarma a nikdo netuší, jak bude vypadat rentabilita služby v momentě, kdy největší zájem opadne a uživatelé budou nuceni platit zhruba 250 korun za měsíc za využívání této služby. 3 měsíce volného užívání Apple Music budou končit 30. září 2015 a pak se začne lámat chleba. Osobně neprorokuji Apple Music nějaký výrazný úspěch, protože řada uživatelů (podle ohlasu na internetu) službu vyzkoušela a s díky se navrátila k zavedeným a časem již notně vypilovaných konkurenčním službám.
Zdroj: Monoandstereo.com