www.svetaudia.cz
>
>

Test přehrávačů hudby pro Windows a Mac OS X

Test přehrávačů hudby pro Windows a Mac OS X
, , recenze
V dnešním testu jsme si vzali na mušku několik softwarových přehrávačů, které považujeme za jedny z nejlepších možností, jak vyřešit přehrávání hudby na počítači s operačními systémy Windows a Mac OS X.
K oblíbeným
reklama
JRiver Media Center (web programu) je typickou ukázkou komerčního přehrávače, který vyhoví i běžným uživatelů, kteří chtějí především širokou funkcionalitu a podporu přehrávaných formátů a streamovacích služeb. JRiver nabídne podporu videa YouTube nebo NetFlix a dalších vymožeností, které s přehráváním audia úplně nesouvisí. Velkou výhodou oproti jiným aplikacím je přítomnost Media Center Remote, který se instaluje na klientském zařízení jako tablet nebo telefon a dokážete přes něj řídit reprodukci.





Pokud jde o podporu formátů, pak si s JRiver Meida Center nemusíte dělat vrásky, neboť přehrajete vše, co je zakódováno v PCM (FLAC, APE, ALAC, WM, AIFF a WAV) nebo DSD (ASIO v2.2, DoP, SACD, DFF, DSF). Možnost přehrávání SACD ISO chybí, ale k tomu může sloužit Foobar2000. Jriver má sám o sobě vynikající kvalitu zvuku, ale povýšit ji můžete skrze doinstalovaný add-on Jplay, který přes podobnost názvu nemá s JRiver nic společného. Jplay pak obsluhuje výstup z Media Center a dokáže kvalitu reprodukce posunout ještě o malý krůček dopředu. Kombinace sice malinko zaostává za Signalyst HQ Player, ale uživatelský je toto kombo přívětivější.

V základní verzi za zhruba 1500 Kč podporuje JRiver Media Center 20 ASIO, Direct Sound, Wasapi, Kernel streaming. Není tedy potřeba doinstalovat žádné další pluginy. Výhodou pro některé uživatele může být integrované DSP (Room Correction, Bass Management, podpora VST plug-in, ReplayGain atd.). Existuje samozřejmě možnost využít „bypass“ těchto vymožeností a docílit „bit-perfect“ výstupu. Pokud potřebujete jediný a univerzální přehrávač, pak je JRiver Media Center tím pravým. Nedostanete sice nejlepší dostupnou kvalitu zvuku, ale vydáte se zlatou střední cestou.


Plusy



+ Uživatelské rozhraní
+ Univerzálnost přehrávače
+ Široká paleta funkcí a možnost dálkového ovládání
+ Cena je příjemná na tak univerzální přehrávač


Minusy



- Bez Jplay je kvalita zvukového výstupu zhruba na úrovni Foobar2000 (WASAPI)


Cena v době testování JRiver Media Center 20 (Jplay): 1500 (2800) Kč s DPH
Nejnovější články
Aurender N100: nejdostupnější renderer od korejské jedničky Aurender N100: nejdostupnější renderer od korejské jedničky
Aurender je v současné době jedním z nejlepších, ne-li vůbec nejlepším výrobcem rendererů, které slouží coby digitální transporty pro externí D/A převodníky. Dnes se podíváme na nejnovější přírůstek v podobě modelu N100.
30.6.2016, recenze, Petr Štefek4 komentáře
McIntosh MB50: malý streamer ze zámoří McIntosh MB50: malý streamer ze zámoří
McIntosh uvedl při příležitosti CES 2016 několik novinek a jednou z nich je také malý hudební streamer, který by měl doplnit mini systém MXA70 nebo sluchátkový zesilovač MHA100. Ve velmi těžké konkurenci to ovšem bude mít opravdu těžké.
17.6.2016, aktualita, Petr Štefek
ASTELL & KERN AK300: přehrávač s nahráváním v DSD a PCM ASTELL & KERN AK300: přehrávač s nahráváním v DSD a PCM
ASTELL & KERN uvedl zbrusu nový přehrávač řady 300. Novinku neochudil, a tak má zhruba stejné možnosti jako dražší souputníci. Překvapením je přenosný rekordér zvuku ve formě dokovací stanice pod označením AK Recorder.
7.6.2016, aktualita, Petr Štefek
Auralic Altair: streamer a DAC v jednom Auralic Altair: streamer a DAC v jednom
Auralic vydává poslední dobou jednu zajímavou novinku za druhou a nutno dodat, že všechny jsou opravdu povedenými produkty. Zbrusu nový streamer Auralic Altair by neměl být žádnou výjimkou.
3.6.2016, aktualita, Petr Štefek2 komentáře
Dynaudio Contour S3.4 LE: poslední Dán Dynaudio Contour S3.4 LE: poslední Dán
Dynaudio pomalu, ale jistě uzavírá éru současné řady Contour S a při té příležitosti minulý rok vypustila do světa jako rozloučení velmi povedenou limitovanou edici modelů Contour S1.4 a Contour S3.4.
31.5.2016, recenze, Petr Štefek