www.svetaudia.cz
>
>

HiFiMAN HE1000: sluchátková vyšší liga

HiFiMAN HE1000: sluchátková vyšší liga
, , recenze
HiFiMAN neochvějně stoupá po žebříčku sluchátkového světa a pomalu, ale jistě se probojovává na vrchol jeho elity. Jestli této čínské firmě doposud někdo mohl upírat zaslouženou vážnost, tak s příchodem zbrusu nového modelu HE1000 už tuto možnost mít nebude.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
Na poslech respektive zvuk těchto sluchátek jsem byl hodně zvědavý, ač nejsem primárně „sluchátkař“ a mé zkušenosti v této oblasti jsou od určité míry limitované. Hned na začátku musím říci, že HiFiMAN HE1000 zcela redefinoval můj pohled na sluchátkový poslech, který sice často provozuji, avšak pokud to je možné, dávám raději přednost klasickému poslechu přes reprosoustavy. Ve spojení s vynikajícím CD přehrávačem Ancient Audio Prime a sluchátkovým zesilovačem Leben CS-300F bylo ihned po zaznění prvních tonů známých skladeb jasné, že máme co do činění s extrémní samozřejmostí, s jakou sluchátka hrají a zobrazují v prostoru složité nahrávky. HiFiMAN HE1000 hrají tak přirozeně a samozřejmě, jak je to jen u sluchátek možné.




Leben CS-300F - sluchátkový a integrovaný zesilovač


Vzdušnost a uvolněnost reprodukce je v tomto případě absolutně návyková. Po delším poslechu je zřejmé, že HE1000 nejsou analytická monitorově přesná sluchátka jako Beyerdynamic T1 nebo některé modely STAX, ale přesto jsou velmi detailní. Tato detailnost nejde na vrub koherentnosti celého projevu. Pokud posloucháme přes HiFiMAN, užíváme si samotnou hudbu, a nikoli nedostatky nahrávky, byť je HE1000 nijak neskrývají. Sluchátka samotná zobrazují v prostoru podle mého názoru lépe než Sennheiser HD800, která jsou s HiFiMAN HE1000 srovnatelná snad právě oním výjimečným zobrazením prostoru nahrávek a možná ještě detailností projevu.

HiFiMAN HE1000 s kvalitním aparátem hraje oproti zaběhnutým modelům jako AKG 812 Pro či zmiňovaným Senneheiser HD800 celkovým vyzněním zcela jinou ligu. Jedna i druhá zmiňovaná sluchátka mají podle mého názoru své nedostatky, i když je lze v kontextu své cenové třídy označit jako výjimečná. Sennheiser HD800 mají někdy tendenci hrát příliš sterilně a je dobré je proto spárovat s lampovými nebo jednodušeji řečeno „muzikálněji“ hrajícími sluchátkovými zesilovači. Pro AKG 812 Pro platí v podstatě to samé s tím rozdílem, že by to měl být navíc také dost autoritativní sluchátkový zesilovač.





HiFiMAN HE1000 mě doslova vtahoval do poslechu hudby samotné a zcela odpoutával od hodnocení zvuku. Nemám zkušenost s vlajkovými modely Sennheiser Orpheus nebo podobně astronomicky drahými sluchátkovými sestavami, ale podle mého názoru jsou sluchátka HE1000 výjimečným prostředkem k poslechu hudby. HiFiMAN vám naservíruje vše, co se v nahrávkách nachází, vypíchne to důležité a nechá vás se královsky opájet hudbou samotnou.

Není výjimkou, že čím dokonalejší aparát máte, tím více nahrávek necháváte ležet ladem a časem mnozí sklouznou k tomu, že zvuk začne být důležitější než obsah samotný. Mám pocit, že to nebude případ testovaných sluchátek, která jakoby spojovala dobré vlastnosti známých modelů Sennheiser, STAX či Audeze. Každá z těchto značek má něco, čím je zajímavá, a podle mého krátkého poslechu se zdá, že má HiFiMAN všechno.





Kapitolou samou pro sebe jsou středové frekvence, které jsou vždy nesmírně hladké, ale zachovávají si skvělé rozlišení a texturální věrnost. Housle nebo koncertní křídlo jsou na HE1000 naprostou lahůdkou, od které je velmi těžké se odtrhnout. Celý projev sluchátek je velmi bohatý, až má člověk na první poslech dojem, že jde o mírně zabarvenou reprodukci. Hlubší poslech ovšem ukazuje především na to, že HiFiMAN HE1000 zcela zřetelně odkrývá charakter představeného řetězce se všemi jeho vlastnostmi.

V případě velkých orchestrů nemá i přes bohatost svého projevu tendenci mazat, ale rozlišuje a nechává samozřejmě vyniknout každé nástrojové sekci. Vysoká hlasitost nic nemění a poslech je stále velmi příjemný. Dynamika sluchátek i zobrazování mikrodynamických kontrastů v kvalitní nahrávce jsou rovněž ukázkové, avšak opět v našem případě trochu limitované samotným lampovým zesilovačem Leben CS-300F. Toto spojení s méně citlivými magnetoplanárními sluchátky má své nedostatky díky limitovanému výkonu, ale rovněž disponuje velkou magií, kterou většinou tranzistorové sluchátkové zesilovače (byť pracující ve třídě A) prostě nemají.




HiFiMAN EF1000 - prototyp nebo konečný výrobek?


Sluchátka HiFiMAN HE1000 jsou svým projevem spíše mírně na teplejší straně zvukového spektra, avšak nejde o žádný „stejnozvuk“, který by svým charakterem modifikoval nahrávky k obrazu svému. Je lhostejné, zda si pustíte jazz, klasiku nebo rock, protože magie zde funguje v nezmenšené intenzitě dál. Skvělá separace, lehkost a detailnost nemá podle mých časově limitovaných zkušeností s těmito sluchátky obdoby. Velmi dobře prokreslené jsou i nejnižší rejstříky, avšak zde se projevu mírná zakulacenost, která je spojena s lampovým zesilovačem Leben CS-300F.

S odstupem několika dní musím říct, že dojem z krátkého poslechu HiFiMAN HE1000 se nevytrácí a naopak mě nutí uvažovat, zda nebýt nevěrný klasickému poslechu přes reprosoustavy v akusticky problematickém prostoru běžného pokoje a nepořídit si podobnou „magickou“ špičkovou sluchátkovou sestavu. Při dlouhodobém poslechu by se na HiFiMAN HE1000 nějaké mušky zřejmě našly, ale pod dojmem mých zkušeností není cena, kterou za ně výrobce požaduje nikterak přemrštěná, a vy si můžete být jisti, že na příštích minimálně 5 let máte doma jedny z nejlepších, ne-li nejlepší, sluchátka na světě.


Plusy



+ Excelentní zvuk
+ Vynikající provedení
+ Muzikalita a zároveň detailnost
+ Zřejmě nejlepší sluchátka dneška


Minusy



- Náročnost na sluchátkový zesilovač
- Pro někoho cena


Cena v době testování: cca 87 000 Kč s DPH

Za zapůjčení děkujeme hifi studiu Panský dvůr.
Nejnovější články
Aurender N100: nejdostupnější renderer od korejské jedničky Aurender N100: nejdostupnější renderer od korejské jedničky
Aurender je v současné době jedním z nejlepších, ne-li vůbec nejlepším výrobcem rendererů, které slouží coby digitální transporty pro externí D/A převodníky. Dnes se podíváme na nejnovější přírůstek v podobě modelu N100.
30.6.2016, recenze, Petr Štefek4 komentáře
McIntosh MB50: malý streamer ze zámoří McIntosh MB50: malý streamer ze zámoří
McIntosh uvedl při příležitosti CES 2016 několik novinek a jednou z nich je také malý hudební streamer, který by měl doplnit mini systém MXA70 nebo sluchátkový zesilovač MHA100. Ve velmi těžké konkurenci to ovšem bude mít opravdu těžké.
17.6.2016, aktualita, Petr Štefek
ASTELL & KERN AK300: přehrávač s nahráváním v DSD a PCM ASTELL & KERN AK300: přehrávač s nahráváním v DSD a PCM
ASTELL & KERN uvedl zbrusu nový přehrávač řady 300. Novinku neochudil, a tak má zhruba stejné možnosti jako dražší souputníci. Překvapením je přenosný rekordér zvuku ve formě dokovací stanice pod označením AK Recorder.
7.6.2016, aktualita, Petr Štefek
Auralic Altair: streamer a DAC v jednom Auralic Altair: streamer a DAC v jednom
Auralic vydává poslední dobou jednu zajímavou novinku za druhou a nutno dodat, že všechny jsou opravdu povedenými produkty. Zbrusu nový streamer Auralic Altair by neměl být žádnou výjimkou.
3.6.2016, aktualita, Petr Štefek2 komentáře
Dynaudio Contour S3.4 LE: poslední Dán Dynaudio Contour S3.4 LE: poslední Dán
Dynaudio pomalu, ale jistě uzavírá éru současné řady Contour S a při té příležitosti minulý rok vypustila do světa jako rozloučení velmi povedenou limitovanou edici modelů Contour S1.4 a Contour S3.4.
31.5.2016, recenze, Petr Štefek