www.svetaudia.cz
>
>
>

Dynaudio Contour S3.4 LE: poslední Dán

Dynaudio Contour S3.4 LE: poslední Dán
, , recenze
Dynaudio pomalu, ale jistě uzavírá éru současné řady Contour S a při té příležitosti minulý rok vypustila do světa jako rozloučení velmi povedenou limitovanou edici modelů Contour S1.4 a Contour S3.4.
reklama
Dynaudio Contour S3.4 LE se mimořádně povedly a v rámci své třídy podle mého názoru představují samozřejmou referenci. V hodnocení zajdu dokonce tak daleko, že pro Contour S3.4 LE prohlásím za nejzajímavější ještě cenově dostupné kompaktní sloupky. Tyto reprosoustavy mě oslovily především svou univerzalitou a schopností podat téměř libovolný žánr bez větší kompromisů. V případě většiny takto koncipovaných sloupků je skoro vždy velmi problematické podání nejnižších frekvencí, které bývají často nekonkrétně zabarvené, rozvláčné bez patřičné energie a kontur, anebo naopak anemické. Konstruktéři u Dynaudio nalezli velmi dobrý kompromis a vyhnuli se oběma zmiňovaným problémům. Podobným problémem bývá při kritickém poslechu také svázanost jednotlivých pásem, kdy si basové měniče jedou tak trošku po své koleji a celkově se reprodukce nedá označit za koherentní ani s přimhouřením obou očí. Je ovšem na místě se zvědavě ptát, proč takhle nemohly hrát reprosoustavy řady Contour S už při svém uvedení na trh.

Dynaudio překvapí velmi pěkný prostorovým podáním, které má dobré rozlišení i do hloubky, což bylo patrné hlavně v kombinaci s přehrávačem Ancient Audio Lektor Prime. Při dobrém ustavení mají reprosoustavy tendenci zmizet z poslechového pole jako dobré monitory. Stejně tak lze pochválit solidní vlastnosti reprosoustav při poslechu v blízkém poli, což budou kvitovat především prostorově omezení potenciální zájemci. Reprosoustavy ovšem vzhledem k vyústění bassreflexu na zadní straně vyžadují odstup od zadní stěny minimálně 50 centimetrů a optimální je alespoň 1 metr. Této nutnosti se dá uniknout, pokud za reprosoustavy umístíte vhodné typy akustických panelů (např. Acoustic Revive RWL), což ovšem znamená nezanedbatelnou dodatečnou investici.





V průběhu testování jsem si sám sobě snažil odpovědět na otázku, proč je limitovaná edice Contour S3.4 tak významným způsobem lepší než konkurence či dokonce vlastní modely Contour S. Velmi významný podíl bude mít zřejmě podstatně vylepšená výhybka spolu s dvoupásmovou koncepcí reprosoustav. Nevzít v úvahu nelze ani vylepšený výškový měnič, který bych naslepo s klidným svědomím zaměnil za vlajkový Esotar2 použitý v řadě Confidence Platinum. Rovněž se zdá, že Contour S3.4 LE nepotřebují k optimálním výkonům extra silný zesilovač. Reprosoustavy skvěle zahrály s výkonným Accuphase E-470 a výborně se zapsal také exotičtější SPEC RSA-M3EX. Podle mého názoru je pro příjemný poslech lépe hledat mezi zesilovači se zvukovou signaturou na mírně teplejší straně.

Dynaudio Contour S3.4 LE stojí v našich končinách 166 760 korun s daní, což plně odpovídá jejich provedení a především zvukovým výkonům. V kontextu jejich výkonů jsem si marně lámal hlavu, proč bych si měl připlácet na dražší model Confidence C2 Platinum, protože výrazným upgradem je až podstatně dražší model Confidence C4 Platinum, který skutečně nabízí všeho dobrého podstatně více. Byla by však hanba, pokud by tomu tak při jejich ceně nebylo. Při uvedené ceně si nevzpomínám na jediný kompaktní sloupek renomovaných výrobců, který by ve mně zanechal podobně pozitivní pocity. Pokud vám nevadí poněkud specifický severský design těchto reprosoustav, pak nezbývá nic jiného, než si je jít poslechnout k nejbližšímu prodejci.


Plusy



+ Velmi univerzální přednes bez obvyklých nedostatků této cenové třídy
+ Výborná svázanost pásem a prostorové zobrazení
+ Nepotřebují ani přes nižší citlivost extra silný zesilovač
+ Provedení je bezchybné
+ Poměr ceny ku výkonu


Minusy



- Snad jen design, který nemusí vyhovět každému



Cena v době testování: cca 166 700 Kč s DPH
Nejnovější články
Aurender N100: nejdostupnější renderer od korejské jedničky Aurender N100: nejdostupnější renderer od korejské jedničky
Aurender je v současné době jedním z nejlepších, ne-li vůbec nejlepším výrobcem rendererů, které slouží coby digitální transporty pro externí D/A převodníky. Dnes se podíváme na nejnovější přírůstek v podobě modelu N100.
30.6.2016, recenze, Petr Štefek2 komentáře
McIntosh MB50: malý streamer ze zámoří McIntosh MB50: malý streamer ze zámoří
McIntosh uvedl při příležitosti CES 2016 několik novinek a jednou z nich je také malý hudební streamer, který by měl doplnit mini systém MXA70 nebo sluchátkový zesilovač MHA100. Ve velmi těžké konkurenci to ovšem bude mít opravdu těžké.
17.6.2016, aktualita, Petr Štefek
ASTELL & KERN AK300: přehrávač s nahráváním v DSD a PCM ASTELL & KERN AK300: přehrávač s nahráváním v DSD a PCM
ASTELL & KERN uvedl zbrusu nový přehrávač řady 300. Novinku neochudil, a tak má zhruba stejné možnosti jako dražší souputníci. Překvapením je přenosný rekordér zvuku ve formě dokovací stanice pod označením AK Recorder.
7.6.2016, aktualita, Petr Štefek
Auralic Altair: streamer a DAC v jednom Auralic Altair: streamer a DAC v jednom
Auralic vydává poslední dobou jednu zajímavou novinku za druhou a nutno dodat, že všechny jsou opravdu povedenými produkty. Zbrusu nový streamer Auralic Altair by neměl být žádnou výjimkou.
3.6.2016, aktualita, Petr Štefek2 komentáře
Pro retrofily i high tech fanoušky: tipy na domácí gramofon Pro retrofily i high tech fanoušky: tipy na domácí gramofon
Kdo má dnes doma gramofon? Buď příslušník starší generace, kterému prostě zbyl z mládí gramofon a sbírka desek (nejspíš) s českou pop music. Nebo fajnšmekr, audiofil, který dobře ví, že přirozenosti zvuku z gramofonu se nic digitálního nevyrovná.
15.4.2016, inzerce, PR článek