Audio Research VSi75: osvěžení na lampách KT-150

, , recenze

Americká značka Audio Research koncem minulého roku vybavila svůj úspěšný integrovaný zesilovač VSi75 lampami KT-150, které nahradily starší typ KT-120. Podívejme se na tuto novinku podrobněji v naší recenzi.




reklama
Audio Research jsme prozatím v našich recenzích míjeli, a jak se ukázalo při prvním dlouhodobějším setkání se zbrusu novým modelem VSi75, tak to byla rozhodně velká škoda. Audio Research je americkou značkou, která je dnes součástí holdingu Fine Sounds Group, kde najdeme také americkou legendu McIntosh nebo italský Sonus Faber. Audio Research je velmi specifický tím, že staví až na naprosté výjimky na lampových konstrukcích, které používá pro své zesilovače i digitální zdroje. Pokud by někdo měl pocit, že je Audio Research pouze jiný McIntosh, tak od pravdy už opravdu nemůže být dále.

McIntosh a Audio Research jsou svým zaměřením, konstrukcemi a zvukem naprosto odlišné. Zatímco o komponentech McIntosh můžeme bez uzardění říci, že jsou to lampové konstrukce velmi vřelé a barevné, v případě Audio Research je zřetelná spíše snaha získat z lamp to nejlepší a přitom zůstat v co nejvyšší míře neutrální a detailní. Chtělo by se říci, že je to prostě moderní pojetí lamp v tom dobrém slova smyslu. Nechci předbíhat, ale tuto teorii mi potvrdil i dnes testovaný zesilovač pod označením VSi75.




Audio Research Galileo - GS150 a GSPre


Audio Research má v současné době poměrně široké portfolio a v posledních letech se značka pochlubila například zcela novou řadou Galileo, která posunula společnost v high-endovém světě zase o jednu příčku nahoru. Například integrovaný zesilovač GSi75 je, co se týká parametrů, velmi podobný dnes testovanému modelu Vsi75, ale jeho provedení a funkcionalita spolu s designem hrajou poněkud jinou ligu. Dražší model GSi75 má na palubě také D/A převodník s podporou PCM a DSD signálů přes asynchronní rozhraní USB. Lze tedy k němu teoreticky připojit pouze počítač nebo renderer a je vymalováno.

Podobně je tomu u nádherných dělených zesilovačů Audio Research GSPre a GS150, které skutečně evokují doby minulé a jejich provedení je stejně úchvatné jako jejich cena. Takový je ovšem bohužel život a v high-endu se cenovky rozhodně nedrží při zemi. Na jednu stranu jsme byli svědky ohromného rozmachu počtu firem nabízejících audio komponenty nebo kabeláž, ale na druhou stranu začaly cenovky u nových a relativně neznámých značek atakovat nesmyslné výše. To ovšem není případ Audio Research, které je dnes již nespornou legendou nejen v USA.
Nejnovější články
Pro retrofily i high tech fanoušky: tipy na domácí gramofon
Kdo má dnes doma gramofon? Buď příslušník starší generace, kterému prostě zbyl z mládí gramofon a sbírka desek (nejspíš) s českou pop music. Nebo fajnšmekr, audiofil, který dobře ví, že přirozenosti zvuku z gramofonu se nic digitálního nevyrovná.
15.4.2016,  inzerce,  , PR článek
Luxman D-05u: univerzální přehrávač s USB převodníkem
Měli jsme možnost vyzkoušet zbrusu nový univerzální přehrávač Luxman pod označením D-05u. Výrobce nezklamal a nový přehrávač se dočkal v mezigenerační obměně všeho, co mu doposud chybělo, nebo toho, co si zákazníci přáli.
8.4.2016,  recenze,  , Petr Štefek,  1 komentář
SPEC RSA-M3EX: třída D tak trochu jinak
Japonská značka SPEC je na trhu pouze několik málo let, a přesto si již získala řadu obdivovatelů. Integrovaný zesilovač RSA-M3EX pracuje ve třídě D a svým zvukem přitom připomíná povedené lampové zesilovače.
10.3.2016,  recenze,  , Petr Štefek
iFi iUSB3.0: regenerátor USB audio signálu
Britská značka iFi spadající pod Abingdon Music Research uvedla nový regenerátor USB audio signálu, který významně rozšiřuje možnosti původního výrobku iUSB Power. Má vůbec smysl investovat do podobných vymožeností?
23.2.2016,  recenze,  , Petr Štefek,  2 komentáře
Mark Levinson No 519: vše v jednom
Mark Levinson No 519 je horká novinka připravená pro CES 2016. Kombinace převodníku, hudebního streameru a CD přehrávače není v oblasti špičkových audio komponent zrovna běžnou záležitostí.
19.2.2016,  aktualita,  , Petr Štefek,  2 komentáře